Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, organizačná zložka: Súkromná stredná odborná škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub čitateľskej gramotnosťi – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
09.12.2020 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, KK |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Beáta Kunová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bola diskusia a analýza metód a prístupov na podporu tvorivej práce s odborným textom v kontexte strednej odbornej školy. Účastníci diskutovali a navrhovali praktické aplikácie analýzy a syntézy do výuky čitateľskej gramotnosti. Kľúčové slová: čítanie s porozumením, rozvoj kritického myslenia, odborné texty, analýza a syntéza. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Kognitívna analýza a hodnotenie implementácie cvičení na rozvoj čitateľskej gramotnosti. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie OPS, systematizácia poznatkov. 4. Zhrnutie a záver. Témy: rozvoj čítania s porozumením, kreatívne čítanie odborných textov. Program stretnutia: 1. Štrukturácia poznatkov metódou V-CH-D. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie dobrej praxe a skúseností. 4. Záver. |
13. Závery a odporúčania: Na základe diskusie a zdieľania osvedčenej pedagogickej praxe sme sa zhodli na teoretických prístupoch, ktoré budeme uplatňovať pri konkrétnych metódach: Na základe analýzy sa dá vo všeobecnosti, o akomkoľvek texte povedať že, text: · niečo pomenúva, o niečom vypovedá, niečo obsahuje – má obsah, · objasňuje – má formu, · niekto ho vytvoril – má autora, · pre niečo bol vytvorený – má účel, · pre niekoho bol vytvorený – má adresáta. Hlavným poslaním textu je prenos informácií a ako celok podľa určitých špecifických charakteristík plní určitý komunikačný zámer. Čítanie s porozumením by malo tvoriť kľúčovú zložku vzdelávania, malo by byť súčasťou prípravy na reálny život. V informačnej spoločnosti je potrebné naučiť mladých ľudí pracovať s informáciami efektívne. Best Practice Práca s textom Pohľad na určitú historickú udalosť z rôznych zdrojov informácií: Napríklad : téma zániku Veľkej Moravy Žiaci v jednotlivých tímoch pracujú s informáciami na webových stránkach, určujú dôveryhodnosť jednotlivých textov. Vyskytli sa informácie, ktoré opisovali túto historickú udalosť rôznymi spôsobmi. Tu je dôležité posúdiť odbornosť autora stránky a odpovedať na základné otázky: Aký vzťah má autor k danej problematike? Patrí k zástancom istého „názorového prúdu“? Je členom vedeckej komunity? Je zástancom danej teórie? Časté sú aj odchýlky v rokoch, v ktorých boli udalosti popisované, ale sú publikované aj rôzne teórie vedúce k jednotlivým udalostiam. Žiaci môžu na základe získaných informácii vypracovať projekt, ktorého produktom bude popis priebehu historickej udalosti z čo najdôveryhodnejších zdrojov informácii. Ukážka č.1 Zdroj:http://www.zones.sk/studentske-prace/dejepis/4317-dejiny-velkomoravskej-rise/ l. Obdobie predveľkomoravské (prvé decéniá 9. stor.): Z vyššie povedaného vyplýva, že sa na konci 8. a v prvých decéniách 9. stor. vyvíjali dve predveľkomoravské kniežatstvá - moravské a nitrianske. Okolo roku 906 (907?) prestalo jadro ríše existovať. Ukážka č.2 Zdroj:http://www.brejle.net/ziva-historie/dejiny-pod-mikroskopem-1/ Jiná teorie o zániku Velkomoravské říše ji dává do souvislostí s přírodními katastrofami. Archeologové nacházejí při odkrývání zbytků hradiště v moravských Mikulčicích dvoumetrovou vrstvu čistého písku. Na základe týchto dvoch ukážok prebieha diskusia o teórií zániku Veľkomoravskej ríše. Odporúčame pokračovať v tvorivých aktivitách. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Beáta Kunová |
15. Dátum |
09.12.2020 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
09.12.2020 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola. Ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub čitateľskej gramotnosti – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola. Ul. Biela voda 2, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 09.12.2020
Trvanie stretnutia: od........hod do.........hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
Beáta Kunová |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
|
2. |
Martina Babčáková |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
|
3. |
Marcela Kuzmová |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
|
4. |
Martin Mišalko |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
|
5. |
Ivana Pištová |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
|
6. |
Adriána Oravcová |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
|
. |
|||
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |