Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja IKT gramotnosti – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
14.10.2020 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Miroslava Reľovská |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bola tvorba materiálov integrovanej tematickej výuky k téme zvýšenia efektívnosti v oblasti IKT vzdelávania. Účastníci identifikovali problémy v oblasti digitálnej gramotnosti žiakov a hľadali spoločné riešenia. Súčasťou stretnutia bola aj výmena OPS a dobrej praxe a záver s pedagogickým odporúčaním. Kľúčové slová: tematická výuka, materiály, prepojenie vzdelávania s praxou. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Úvodný prehľad k téme 2. Diskusia. 3. Zdieľanie OPS. 4. Tvorba záveru a odporúčania. Témy: prepájanie vzdelávania s praxou, tvorba materiálov, metodológia. Program stretnutia: 1. Uvítanie účastníkov koordinátorom, úvod do Integrovaného tematického vyučovania. 2. Diskusný kruh. 3. Práca v skupinách, tvorba Best Practice. 4. Záver a odporúčanie. |
13. Závery a odporúčania: Na základe diskusného kruhu a zdieľania skúseností sme vytvorili nasledujúce odporúčania a záchytné body pre lepšiu integráciu digitálnych kompetencií do výučby: Rozvoj inteligentného priemyslu v kontexte robotizácie a automatizácie procesov vo firmách výrazne zvýši produktivitu a konkurencieschopnosť jednotlivých spoločností. Z dôvodu týchto zmien je dôležité pripravovať aj našich žiakov na neustále meniaci sa trh práce, a to práve rozvojom ich IKT a digitálnych kompetencií. V ére priemyslu 4.0 by mali mať žiaci praktické zručnosti a vedomosti, ktoré im umožňujú porozumieť a účinne používať informačno- komunikačné technológie a pracovať s IKT v rôznych kontextoch. Jedným z možných prístupov, ktoré podporujú vyššie uvedené, je implementácia integrovanej tematickej výučby vo výraznejšom zastúpení. ITV sa snaží o také vzdelávanie, ktoré by bolo v súlade s výsledkami skúmania myslenia a s charakteristikami vývoja. ŠkVP 21. storočia musí byť založený na praktických vedomostiach, zručnostiach a kompetenciách, nie na predmetoch podľa jednotlivých vedných disciplín a učebniciach. Hlavný cieľ je učiť žiakov o skutočnom živote, a teda o prítomnosti a nie o realite z pred 50 rokov. Metóda ITV je do veľkej miery kompatibilná práve s prostredím a kontextom priemyslu 4.0. Odporúčame vyššie uvedené aplikovať do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Miroslava Reľovská |
15. Dátum |
14.10.2020 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
14.10.2020 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.2 Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia:
Dátum konania stretnutia:
Trvanie stretnutia: od........hod do.........hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |