Správa o činnosti pedagogického klubu č. 2 (11. 2. 2021)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja IKT gramotnosti – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
11.02.2021 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Miroslava Reľovská |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bola tvorba Best Practice a zdieľanie príkladov dobrej praxe. Účastníci diskutovali k téme problémových úloh v oblasti rozvoja digitálnej gramotnosti a navrhovali vlastné didaktické postupy. Kľúčové slová: digitálna gramotnosť, praktické gramotnosti, tvorba problémových úloh, Best Practice. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Príklady Best Practice. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie OPS. 4. Záver a zhrnutie. Témy: rozvoj digitálnej gramotnosti, príprava na trh práce 4.0, zdieľanie Best Practice. Program stretnutia: 1. Interaktívna prezentácia – príklady dobrej praxe. 2. Diskusia . 3. Skupinová práca – zdieľanie skúseností. 4. Záver. |
13. Závery a odporúčania: Zdieľali sme príklady dobrej praxe a objavovali nové námety, či už to počas skupinovej práce alebo z návrhov z prezentácie. Na záver stretnutia sme vytvorili nasledujúci prehľad dobrej praxe v rozvoji digitálnej gramotnosti pre pracovný trh 21. storočia. Priemysel 4.0 rovnako ako všetky predchádzajúce technologické zmeny povedie k zániku určitých profesií a odvetví a naopak ku vzniku nových. Tento proces bude rýchlejší v krajinách, ktoré majú lepšie podmienky pre zavádzanie očakávaných technologických zmien. Automatizačné a optimalizačné procesy budú vytlačovať jednoduchšie a opakujúce sa činnosti, čo sa prejaví v uvoľňovaní pracovníkov z týchto tradičných profesií. Myslíme si preto, že je dôležité uplatňovať nasledovné stratégie dobrej praxe v pedagogickom procese, cez rozvoj digitálnej gramotnosti. Problémová úloha, ktorá rozvíja DG by mala podporiť a motivovať študenta: - rozoznať potrebu informácií (problém); - s prihliadnutím k charakteru, informáciu nájsť, získať, posúdiť a spravovať; - spracovať informácie, znázorniť (modelovať) problém; - používať vhodné pracovné postupy (algoritmy) pri efektívnom riešení problému - tvoriť a spolupracovať; - vhodným spôsobom informácie a výsledky práce prezentovať a zdieľať vo svojom vzdelávacom prostredí; - pri práci dodržovať etické pravidlá , zásady bezpečnosti a právne normy Problémové úlohy na rozvoj kľúčových kompetencií potrebných pre moderný pracovný trh sú integrované v procese rozvoja digitálnej gramotnosti. Pre tento proces sme sa zhodli na 7 indikátoroch, ktoré popisujeme v troch stupňoch. Problémová úloha by mala žiakovi umožňovať: 1. získavať prvé skúsenosti. 2. získať sebaistotu 3. byť príkladom pre ostatných Problémové úlohy by mali tiež rozvíjať: 1. Prácu s informáciami 2. Tvorbu vlastného materiálu 3. Prácu s digitálnymi technológiami 4. Bezpečnosť a etické chovanie v digitálnom prostredí 5. Riešenie problémov 6. Komunikačné kompetencie a tímovú spoluprácu. 7. Vytvárať osobné vzdelávacie prostredie žiakov a učiteľov. Budúcnosť rozširovania digitálnej gramotnosti závisí okrem iného od motivácie jednotlivých skupín a prostredí spoločnosti. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Miroslava Reľovská |
15. Dátum |
11.02.2021 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
11.02.2021 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.2 Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia:
Dátum konania stretnutia:
Trvanie stretnutia: od........hod do.........hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |