Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja podnikateľských vedomostí, ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
30.09.2020 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
PhDr.Jana Mašlonková, MBA |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom prvého stretnutia bolo oboznámenie účastníkov s odbornými zdrojmi z oblasti rozvoja podnikateľských vedomostí a ekonomického myslenia. Účastníci sa k odbornej literatúre mohli vyjadriť na základe svojej OPS a prispieť do diskusie. Následne boli oboznámení a diskutovali o plánu činnosti klubu, organizačných pokynoch. Súčasťou stretnutia boli aj prvé pedagogické odporučenia. Kľúčové slová: rozvoj podnikateľských vedomostí, ekonomické myslenie, odborná literatúra |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Úvod do odbornej literatúry a zozbieranie návrhov na pedagogické zdroje. 2. Diskusia and získanými návrhmi. 3. Výmena skúseností ohľadom odbornej literatúry a diskusia plánu činnosti pedagogického klubu. 4. Záver a odporučenie. Témy: odborná literatúra, podnikateľské zručnosti, ekonomické myslenie Program stretnutia: 1. Základný prehľad o pedagogickom klube a prezentácia návrhov na pedagogické zdroje. 2. Diskusia a zdieľanie tipov/ kritické vyjadrenie sa k výberu literatúry. 3. Výmena skúseností s odbornou literatúrou a diskusia o plánu činnosti pedagogického klubu. 4. Záverečné zhrnutie a formulácia základných metodologických východísk klubu. |
13. Závery a odporúčania: Na základe diskusie a a výmeny pedagogických skúseností v rámci pedagogického klubu sme sa zhodli na základných východiskách pre podporu podnikateľských vedomostí a ekonomického myslenia pre študentov SOŠ. V doporučení Európskeho parlamentu a Rady o kľúčových kompetenciách pre celoživotné učenie je podnikavosť označená za jednu z ôsmych kľúčových kompetencií. Zmysel pre iniciatívu a podnikavosť je chápaný ako schopnosť prevádzať myšlienky do praxe. Vyžaduje sa tvorivosť, schopnosť zavádzať novinky a niesť riziká, či schopnosť plánovať a riadiť projekty, s cieľom dosiahnuť určité ciele. Študent chápe súvislosti svojej práce a je schopný chytiť sa príležitostí, ktoré sa mu naskytnú. Výchovu k podnikavosti chápe Európska komisia ako kľúčový faktor konkurencieschopnosti v globalizovanej ekonomike. Tento prístup zdôrazňuje aj v rámci strategického dokumentu Európa 2020, ktorý stavia na Lisabonskej stratégii. Potrebu zlepšiť podnikateľské a inovačné schopnosti žiakov zdôrazňujú aj tri z hlavných iniciatív stratégie Európa 2020 pre zamestnanosť a rast: „Únia inovácií“, „Mládež v pohybe“ a „Agenda pre nové kompetencie a pracovné miesta“. Zlepšenie kreativity a inovácií vrátane podnikateľských schopností na všetkých úrovniach vzdelávania a odbornej prípravy je jednou z dlhodobých úloh a jedným zo štyroch cieľov strategického rámca európskej spolupráce v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy „ET 2020“. Problematika podnikateľských schopností mládeže je tak dôležitá, že Európska komisia v tejto súvislosti vytvorila pracovnú skupinu pre podnikateľské vzdelávanie. Pracovná skupina pracovala pod patronátom DG Education and Culture a bola tvorená odborníkmi z 24 krajín. Jednalo sa o zástupcov ministerstiev školstva ale tiež aj podnikateľského sektoru a odborov. Ich cieľom bolo podporiť úsilie členských štátov pri zavádzaní príslušných opatrení v tejto oblasti a pomáhať Komisii pri propagácií podnikateľského vzdelávania a vzdelávania učiteľov. Odporúčame využívať najnovšiu odbornú literatúru o podnikateľskom vzdelávaní a nápady z nej aplikovať v pedagogickom procese. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
15. Dátum |
30.09.2020 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Jurgovianová Anna |
18. Dátum |
30.09.2020 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola. Ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2 |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.3. Pedagogický klub rozvoja podnikateľských ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 30.09.2020
Trvanie stretnutia: od14:00 hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
Jana Mašlonková |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
2. |
Valér Onufer |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
3. |
Mária Majerská |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
4. |
Alžbeta Dubjelová |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
5. |
Ľudmila Eštočinová |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
6. |
Ľuboš Edelmuller |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
7. |
Róbert Mysza |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |