Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, organizačná zložka: Súkromná stredná odborná škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja podnikateľských vedomostí, ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
14.10.2020 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia bola diskusia o metódach a formách rozvoja podnikateľských vedomostí a zručností. Pedagógovia zdieľali svoje OPS a tvorili prehľad možných metodológií, ktorých úlohou je rozvíjať podnikateľské a kreatívne kompetencie, pričom sa zameriavali na fiktívnu firmu. Stretnutie bolo ukončené tvorbou pedagogického odporúčania. Kľúčové slová: metódy a formy rozvoja, podnikateľské vedomosti, fiktívna firma, kľúčové kompetencie. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Prezentácia strategických prístupov EU vedúcich k zvyšovaniu úrovne podnikateľských zručností. 2. Diskusia nad novými trendami a opatreniami v rozvoji podnikateľských kompetencií. 3. Výmena a zdieľanie príkladov dobrej praxe medzi pedagógmi a tvorba prehľadu predmetných metód. 4. Záver a zhrnutie. Témy: strategické prístupy EU, podnikateľské zručnosti, kreatívne myslenie, fiktívna firma. Program stretnutia: 1. Privítanie účastníkov a prezentácia nových metodických prístupov. 2. Diskusia o nových metodických prístupoch, výmena názorov, skúseností, nápadov na aplikácie metodiky. 3. Tvorba inovatívnych metód a prehľadu stratégií na podporu podnikateľských zručností v odbornom vzdelávaní. 4. Tvorba záveru stretnutia, diskusia nad vytvoreným prehľadom stratégií. |
13. Závery a odporúčania: Na základe diskusie sa účastníci dohodli na efektívnych stratégiách pre zvyšovanie podnikateľskej gramotnosti. Analyzovali sme metódu fiktívnej firmy a diskutovali o rôznych možnostiach implementácie tejto simulačnej metódy. Ako prvé sme rozoberali akčné plány Európskej komisie. V „Akčnom pláne Podnikavosť 2020“ vyzýva Európska komisia členské štáty, aby do konca roku 2015 zaistili, že podnikanie bude zakotvené v osnovách základného, odborného a vysokoškolského vzdelávania a vo vzdelávaní dospelých ako kľúčová kompetencia. O tom, že podpora podnikavosti ma pre Európsku komisiu mimoriadny význam, svedčí aj manuál pre pedagógov Entrepreneurship Education: A Guide for Educators, o ktorom sme si na stretnutí hovorili. Posilnenie podnikateľskej výchovy v školách na všetkých vzdelávacích úrovniach má pozitívny dopad na dynamiku ekonomiky, pomáha zvýšiť zamestnateľnosť mladých ľudí vo všetkých sektoroch. Oba dokumenty, rovnako, vyzývajú členské štáty k tomu, aby poskytli mladým ľuďom podnikateľské skúsenosti ešte predtým, ako absolvujú povinné vzdelanie a zdôrazňujú pritom význam učenia sa v praxi. Podčiarkujeme význam aktivity fiktívna firma, v ktorej si žiaci pod vedením vyučujúceho osvoja postup pri zakladaní novej firmy v legislatívnych podmienkach SR, naučia sa vyhľadávať správne informácie, efektívne využijú svoju tvorivosť pri výbere obchodného mena, loga a sloganu fiktívnej firmy. Naučia sa účinnejšie pracovať s internetom a oboznámia sa so súvisiacimi zákonmi SR. Nadobudnú vedomosti a zručnosti v rôznych počítačových programoch, začnú vhodne využívať grafiku. Výsledky analýzy a diskusie odporúčame implementovať do edukačnej praxe. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
PhDr.Jana Mašlonková,MBA |
15. Dátum |
14.10.2020 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Jurgovianová Anna |
18. Dátum |
14.10.2020 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola. Ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2 |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.3. Pedagogický klub rozvoja podnikateľských ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 14.10.2020
Trvanie stretnutia: od 14:00 hod do 17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
Jana Mašlonková |
SSŠ, Biela voda 2, KK |
|
2. |
Valér Onufer |
SSŠ, Biela voda 2, KK |
|
3. |
Mária Majerská |
SSŠ,Biela voda 2, KK |
|
4. |
Alžbeta Dubjelová |
SSŠ,Biela voda 2, KK |
|
5. |
Lucia Hudáková |
SSŠ,Biela voda 2, KK |
|
6. |
Ľuboš Edelmuller |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
7. |
Róbert Mysza |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |