Správa o činnosti pedagogického klubu č. 3 (11. 11. 2020)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, organizačná zložka: Súkromný stredná odborná škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja podnikateľských vedomostí, ekonomického myslenia a tvorby projektov- prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
11.11.2020 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
PhDr.Jana Mašlonková, MBA |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bolo nadviazanie na teoretický základ z prvého stretnutia. Účastníci zdieľali svoje skúsenosti s aplikáciou projektového vyučovania na rozvoj podnikateľských zručností, kreativity a intuitívneho (estetického) myslenia a designu. Na základe diskusie nad výsledkami tvorili účastníci plán pre aplikáciu. Kľúčové slová: prepojenie vzdelávania s praxou, podnikavosť, iniciatíva, sebapoznanie. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Projektové vyučovanie. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie skúseností s aplikáciou malých projektov v praxi. 4. Záver a zhrnutie. Témy: rozvoj podnikateľských zručností, metodológia, projektové vyučovanie. Program stretnutia: 1. Práca s výstupmi zo študentských projektov. 2. Diskusia nad výsledkami. 3. Zhrnutie a pedagogické odporúčanie. |
13. Závery a odporúčania: Na základe predmetnej diskusie sme sa zhodli na nasledujúcich odporúčaniach pre aplikáciu projektovej výučby na strednej odbornej škole. Projektové vyučovanie je efektívny spôsob výučby, pri ktorom môžeme využívať niektoré progresívne didaktické metódy ako problémové vyučovanie, kooperatívne vyučovanie, diskusia. Samotná realizácia projektovej formy vyučovania na hodinách nie je pevne stanovená, a preto ani neobmedzuje učiteľa v jeho tvorivosti a spôsoboch realizácie vyučovacej hodiny. Diskutovali sme napríklad o možnostiach implementácie sebapoznania v rámci projektovej výučby. Zdrojom nadobúdania a rozvíjania vedomostí žiakov o sebe samých, je pri projektovej metóde vyučovania riešenie projektov, praktických pracovných úloh. Primárnym cieľom projektového vyučovania je aktívne zapojiť žiakov do poznávacieho procesu, ktorý môže byť zameraný na rôzne témy. Proces poznávania je charakteristický svojou otvorenosťou. Učitelia vytvárajú problémové scenáre a otázky, ktoré vedú k tomu, aby žiaci rozmýšľali o tom, čo sa učia a prečo sa to učia. Scenáre projektov sú len rámcové a dotvárajú sa v spolupráci so žiakmi počas riešenia. Realizácia projektu závisí od žiakov, od ich tvorivosti, fantázie, kritického myslenia, vnútornej motivácie, záujmov a potrieb. Pri tvorbe scenárov sú učitelia a žiaci inšpirovaní svojim najbližším okolím a problémami, ktoré vychádzajú z bežného života. Z hľadiska kognitívnych cieľov projektové vyučovanie umožňuje: - prehlbovať a rozširovať poznanie - integrovať poznatky do uceleného systému poznania - rozvíjať tvorivé myslenie uvedomovať si význam a zmysel poznávania Žiaci rozvíjali tieto kľúčové kompetencie pri tvorbe malých projektov na vyučovaní, čím sa rozširoval ich kompetenčný profil a zlepšovala pripravenosť na dnešný premenlivý trh práce. Žiaci dobre reagovali na aktivitu dielňa budúcnosti, pri ktorej mali možnosť premýšľať nad možnými praktickými situáciami. Dielňa budúcnosti je komplexná výuková metóda, ktorá obsahuje niekoľko fáz, počas ktorých je možné využiť viacero výukových metód. Základným princípom je, že zadaná téma alebo problém sa musí osobne týkať žiakov. V prvej fázy môže ísť o navodenie situácie. Učiteľ zoznámi žiakov so zaujímavým nápadom. Druhá fáza: Máme problém! Žiaci pracujú na odstránení prekážok, ktoré vystanú pri riešení projektu. Svoje argumenty môžu zapisovať napríklad formou brainstormingu alebo brainwritingu. Žiaci testujú vlastné reakcie a objavujú skryté talenty a preferencie, o ktorých doposiaľ nevedeli. Dielňa budúcnosti je preto výbornou sprievodnou aktivitou k projektovému vyučovaniu a na stretnutí sme sa zhodli, že vďaka svojmu praktickému zameraniu pôsobí na motivačne. Odporúčame vyššie uvedené na aplikáciu do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
PhDr.Jana Mašlonková,MBA |
15. Dátum |
11.11.2020 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Jurgovianová Anna |
18. Dátum |
11.11.2020 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola. Ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2 |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.3. Pedagogický klub rozvoja podnikateľských ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 11.11.2020
Trvanie stretnutia: od 14:00 hod do 17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
Jana Mašlonková |
SSŠ ,Biela voda 2, KK |
|
2. |
Mária Majerská |
SSŠ ,Biela voda 2, KK |
|
3. |
Alžbeta Dubjelová |
SSŠ ,Biela voda 2, KK |
|
4. |
Lucia Hudáková |
SSŠ ,Biela voda 2, KK |
|
5. |
Róbert Mysza |
SSŠ ,Biela voda 2, KK |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |