Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub čitateľskej gramotnosti – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
04.05.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Beáta Kunová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola tvorba OPS vo forme prehľadu efektívnych metód a stratégií pre rozvoj čitateľskej gramotnosti. Spoločne sme diskutovali, aké metódy, stratégie a nástroje by mali byť súčasťou nášho didaktického kufríka, zdieľali naše skúsenosti a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: didaktický kufrík, efektívne metódy, čítanie s porozumením, tvorba OPS. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Spoločné čítanie odbornej literatúry. 2. Diskusia. 3. Tvorba OPS. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj čitateľskej gramotnosti. Program stretnutia: 1. Analýza odbornej literatúry v skupine. 2. Diskusný kruh. 3. Tvorba OPS – kreatívne písanie. 4. Záver. |
13. Závery a odporúčania: Na úvod sme si pripomenuli základné prvky čitateľskej gramotnosti, z ktorých by sme mali vychádzať pri tvorbe didaktického kufríka. Čitateľská gramotnosť je komplexný súbor čitateľských zručností, pomocou ktorého sa dá rozvíjať metakognícia žiaka.
napr. analyzovať odborný článok ako celok vo vzťahu: k cieľu autora, ku chronologickému kontextu voči ktorému sa text vzťahuje ku kritériám pre tvorbu dobrého článku/ správnej štylistike. Individuálny prístup pri rozvoji čitateľskej gramotnosti – typy čitateľov: Analyzujúci čitateľ – po prvotnom prečítaní textu a jeho vnímania ako uceleného diela nasleduje druhé a ďalšie čítanie textu, pri ktorom sa snaží odhaliť štruktúru diela a pochopiť funkciu jeho jednotlivých častí. štylistická analýza, kompozičná analýza, významová analýza. Interpretácia sa opiera o analýzu štruktúry a smeruje k vysvetleniu toho, ako čitateľ pochopil autorove zámery týkajúce sa: filozofických, spoločenských a morálnych reflexií, spôsobov, akým túto významovú, obsahovú stránku vyjadril v jazyku a kompozičnom zostavení diela. 3. Syntetizujúci čitateľ – dokáže výsledky interpretácie prečítaného diela premietnuť do všetkých spo- ločenských súvislostí. vo fáze hodnotenia nazerá na dielo zo všetkých strán a aspektov, ktoré sú do- stupné jeho vedomostiam a skúsenostiam. Odporúčame vyššie uvedené prístupy k implementácii do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Beáta Kunová |
15. Dátum |
04.05.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
04.05.2022 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2 |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub čitateľskej gramotnosti – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 04.05.2022
Trvanie stretnutia: od 14:00 hod do 17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
Beáta Kunová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
2. |
Marcela Kuzmová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
3. |
Martin Mišalko |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
4. |
Ivana Pištová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
5. |
Adriána Oravcová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
6. |
Stanislava Meľuchová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |