Správa o činnosti pedagogického klubu č. 1 (9. 3. 2022)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub čitateľskej gramotnosti – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
09.03.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Beáta Kunová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola tvorba OPS v oblasti rozvoja čitateľskej gramotnosti. V rámci stretnutia sme na predmetné témy diskutovali, zdieľali OPS a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: rozvoj čitateľskej gramotnosti, aktívne učenie, tvorba OPS. |
|
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Brainstorming pedagogických skúseností. 2. Diskusia. 3. Tvorba OPS. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj čitateľskej gramotnosti. Program stretnutia: 1. Brainstorming a štúdium odbornej literatúry – Gordonova metóda. 2. Diskusný kruh. 3. Tvorba OPS – spoločné písanie. 4. Záver a tvorba pedagogického odporúčania. |
|
13. Závery a odporúčania: Na stretnutí sme diskutovali a zdieľali naše skúsenosti s implementáciou metód situačného vyučovania pri rozvoji čitateľskej gramotnosti. V situačnom vyučovaní používame reálne situácie a zmysluplné úlohy, podobné úlohám, ktoré prevládajú v bežnom živote žiaka. Situačné vyučovanie spája školu s reálnym životom. Vzhľadom na uvedené vlastnosti sa s ním viažu aj ďalšie prívlastky ako napr. aktívne vyučovanie a realistické vyučovanie. Pri tejto metóde nejde len o formulovanie súboru metodických pokynov a odporúčaní, ale ide nám o ďaleko vyššie ciele: tvorť koncepciu vzdelávania, ktorá sa významne odchyľuje od tradičnej koncepcie. Zhodujeme sa tiež na potrebe rešpektovania učenia sa v rôznom sociálnom prostredí, keďže žiak modifikuje svoje učenie vzhľadom k danému prostrediu. Neučí sa (alebo by sa nemal učiť) nemenne, neadaptívne, ale vždy vzhľadom na charakteristiky konkrétneho prostredia. Zásadnou charakteristikou situačného vyučovania je poňatie aktivity učiaceho sa subjektu. Vyučovanie tu nieje pasívny proces, kde je žiak hlavne recipientom hotových informácií. Naopak, aktívne koná, rozhoduje sa, hľadá vhodné postupy práce, formuluje na základe prečítaného textu predbežné závery („hypotézy"), načrtáva riešenia a priebežne monitoruje a hodnotí svoje učenie. Z toho vyplýva, že žiak v autentickej situácii nepreberá hotové poznatky pasívne, ale skôr konštruuje svoje vedomosti. Učenie sa poznatkom sa považuje za emergujúci proces - je to po stupná, aproximatívna činnosť odhaľovania, vyhľadávania a porovnávania súvislostí, nie jednorázový dej. Aby učenie prebehlo efektívne, situačné vyučovanie musí byť postavené na problémových textoch - žiak postupuje od známeho k neznámemu, od implicitných vedomostí k explicitným vedomostiam. Táto teória však ponúka nielen iný priebeh učenia (organizáciu, stratégiu a postupy), ale toto učenie vedie aj k iným učebným výstupom, než je to pri tradičnom vyučovaní, a tieto výstupy sú hodnotné a zmysluplné. Odporúčame vyššie uvedené OPS k implementácii do pedagogického procesu. |
|
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Beáta Kunová |
15. Dátum |
09.03.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
09.03.2022 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2 |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub čitateľskej gramotnosti – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 09.03.2022
Trvanie stretnutia: od 14:00 hod do 17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
Beáta Kunová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
2. |
Marcela Kuzmová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
3. |
Martin Mišalko |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
4. |
Ivana Pištová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
5. |
Adriána Oravcová |
Školenie |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
6. |
Stanislava Meľuchová |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |