Správa o činnosti pedagogického klubu č. 2 (15. 6. 2022)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
15.06.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Miroslava Plevová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola diskusia k výstupu a ku získaným skúsenostiam zo stretnutí klubu. Spoločne sme na danú tému diskutovali, zdieľali pedagogické názory a postoje, a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: výstup pedagogického klubu, diskusia, zdieľanie názorov. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Spoločná reflexia. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie OPS. 4. Záver. Témy: Prepájanie vzdelávania s praxou, rozvoj IKT gramotnosti. Program stretnutia: 1. Rozdelenie do diskusie – metóda 4 rohov. 2. Výmena názorov na kľúčové témy zo stretnutí. 3. Zdieľanie OPS – otvorená diskusia. 4. Záver. |
13. Závery a odporúčania: V ére priemyslu 4.0 považujeme za kľúčové rozvíjať 3 veľké aspekty žiakovej osobnosti: Jeho kreatívne myslenie, schopnosť kooperovať jeho schopnosti pracovať s IKT. Na záver stretnutia sme preto konverzovali o troch najdôležitejších zásadách a stratégiách rozvoja IKT gramotnosť—pedagogický konštruktivizmus, kooperácia a kolaborácia, a rozvoj IKT gramotnosti. Konštruktivizmus sme si už hlbšie opísali na posledných stretnutiach klubu, preto sme sa na záver zhodli, že sa zameriame na kolaboratívne učenie, ktoré v sebe obsahuje všetky doterajšie prvky edukácie, a ktoré sme začali v rámci pedagogického procesu implementovať v praxi viac, aj vďaka stretnutiam pedagogického klubu. Kolaboratívne vyučovanie je jedna z foriem skupinového vyučovania, kde všetci členovia skupiny majú jeden spoločný cieľ. Všetci žiaci v skupine majú rovnakú zodpovednosť za výsledok a sú rovnako zapojení, spoločné je aj riadenie zdrojov. Dôležitá je interakcia a komunikácia medzi jednotlivými členmi. Kolaboratívne vyučovanie prebieha synchrónne pri dosahovaní jedného cieľa, ktorý by žiaci nedosiahli individuálne. Kolaboratívne učenie môžeme nazvať aj spoločným učením sa. Ak by sme porovnali kolaboráciu s kooperáciou, dospeli by sme k záveru, že najzásadnejším rozdielom je samotná práca v skupine. Kým v kooperácii sa práca medzi žiakov v skupine delí, pri kolaborácii je práca na splnení cieľa spoločná. Pri kooperácii jeden žiak rieši úlohu analyticky a iný konštrukčne, spolu potom predložia riešenie zložené z dvoch častí. Pri kolaborácii sa všetci žiaci skupiny zapájajú aj do analytického, aj do konštrukčného riešenia úlohy. Kolaborácia vyžaduje otvorenejšiu myseľ a pozitívnejšie vzťahy, ako aj individuálne učenie. Môže mať rôzne podoby: 2-4 – skupina – Žiaci so zadanou úlohou pracujú najprv vo dvojici, potom sa zlúčia s inou dvojicou a porovnajú svoje riešenia. Takto majú možnosť vysvetliť svoje myšlienky, argumentovať ich a reagovať na názor druhej dvojice.
Dúhové skupiny – Žiaci so zadanou úlohou pracujú v skupinách po 6 žiakov. Po vyriešení zadania každému žiakovi v skupine pridelíme jednu z farieb dúhy. Následne sa zoskupia žiaci s rovnakou farbou a prediskutujú svoje riešenie. Týmto spôsobom sa pôvodné myšlienky žiakov overia a rozšíria do celej triedy. Odporúčame zvýšiť podiel kolaboratívneho učenia sa. Kolaboratívne učenie sa nám nakoniec aj osvedčilo pri práci s didaktickou technikou (môžeme použiť napríklad blogy, diskusné fóra, distribuovaný e-mail, online konferencie, podcasty a pod.): • spoluprácu dvoch žiakov za jedným počítačom, |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Miroslava Plevová |
15. Dátum |
15.06.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
15.06.2022 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.2 Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 15.06.2022
Trvanie stretnutia: od 14,00 hod. do 17,00 hod.
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |