Správa o činnosti pedagogického klubu č. 2 (1. 6. 2022)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škola, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
01.06.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Miroslava Plevová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola tvorba námetov na medzipredmetovú výučbu a jej možnosti pri rozvoji IKT gramotnosti. V našej diskusii sme sa zamerali na konštruktivizmus a kooperatívnu výučbu pri rozvoji predmetných a prierezových gramotností. Na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie.
Kľúčové slová: Konštruktivizmus, kooperatívne vyučovanie, IKT gramotnosť. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Čítanie odbornej literatúry. 2. Diskusia. 3. Tvorba OPS. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj IKT gramotností. Program stretnutia: 1. Skupinová práca – čítanie odborných zdrojov. 2. Diskusia – posledné slovo patrí mne, 3. Tvorba OPS—kreatívne písanie. 4. Záver a tvorba pedagogického odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: V rámci stretnutia sme zdieľali skúsenosti z aplikácie metódy sociálneho konštruktivizmu, ktoré sa dajú implementovať do vyučovacieho procesu pomocou IKT a tiež slúžia pri rozvoji týchto kompetencií. Všetky taxonomické úrovne, ktoré pri popise jednotlivých metód uvádzame, zakladáme na Bloomovej taxonómii poznávacích procesov. The Cornell Note-taking System Taxonomická úroveň: porozumieť, analyzovať Charakteristika metódy Písanie poznámok je kognitívny proces, ktorým získavame, integrujeme, syntetizujeme a transformujeme informácie, ktoré môžu byť neskôr revidované alebo obnovované. Písanie poznámok je efektívne spájať s podčiarkovaním, alebo zvýrazňovaním textu a písaním zhrnutia. Postup:
Zober do úvahy všetky faktory − CAF (Consider All Factors) Taxonomická úroveň: porozumieť, analyzovať, hodnotiť Využitie: aplikácia učiva, upevňovanie Charakteristika metódy Aktivita podporuje rozmýšľanie žiakov nad všetkými faktormi, ktoré môžu ovplyvniť rozhodnutie. vhodná je na prácu v skupine. ovplyvniť rozhodnutia pozitívnym a negatívnym smerom a ďalšie zaujímavé skutočnosti podporujúce rozhodnutie. Aktivitu je možné rôzne upraviť. Jedna z možností je, že v určitých časových intervaloch si skupiny svoje riešenia posúvajú medzi sebou, aby každá skupina čítala produkt inej skupiny a mohla do neho doplniť svoje stanovisko. Inou možnosťou je postup navrhnutý v príklade na túto aktivitu. Pri skupinovej variante môžeme používať napríklad interaktívnu tabuľu alebo počas dištančného vyučovania Jam Board/Padlet. Sumarizácia − zhrnutie Taxonomická úroveň: porozumieť, analyzovať, hodnotiť, tvoriť Charakteristika metódy Sumarizácia patrí medzi efektívne metódy reflexie učiva a je možné organizovať ju ako prácu individuálnu alebo vo dvojici. - povedať/napísať vlastnými slovami ich vysvetlenie (porozumenie), - spracovať 10 riadkový sumár využitím kľúčových slov (reflexia). Pojmovú mapu tvoria identifikované kľúčové slová a slovíčka na ich pre-pojenie. takáto úprava pojmovej mapy pomáha tvoriť súvislý jazykový prejav pri prezentácii. Odporúčame vyššie uvedené OPS k implementácii do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Miroslava Plevová |
15. Dátum |
01.06.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
01.06.2022 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.2 Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 01.06.2022
Trvanie stretnutia: od 14,00 hod. do 17,00 hod.
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |