Správa o činnosti pedagogického klubu č. 2 (25. 11. 2020)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, organizačná zložka: Súkromná stredná odborná škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja IKT gramotnosti – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
25.11.2020 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ, Biela voda 2, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Miroslava Reľovská |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia pedagogického klubu bola diskusia a tvorba OPS na tému medzi-predmetovej výučby a zaradenie technických prostriedkov do edukácie. Hlavným cieľom bolo zdieľanie skúseností, Best Practice. Súčasťou stretnutia bola aj diskusia o administratíve a implementácii IKT vo výučbovom procese. Kľúčové slová: digitálna gramotnosť, IKT, medzi-predmetová výučba, praktické kompetencie. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Úvod a evokácia Best Practice. 2. Diskusia. 3. Zdieľanie OPS. 4. Záver a zhrnutie Témy: digitálna gramotnosť, praktické zručnosti a vedomosti, IKT. Program stretnutia: 1. Diskusia o skúsenostiach s implementáciou technických prostriedkov vo výučbovom procese. Evokačné metódy a E-U-R metóda. 2. Skupinová diskusia. 3. Zdieľanie OPS. 4. Tvorba záveru stretnutia. |
13. Závery a odporúčania: Best Practice 1 Štyri stupne vedúce k plnej integrácii technológii do výučby Podľa Prenského rozlišujeme štyri štádia – stupne, ktorými prechádzame pri aplikácií technológií. 1. stupeň: náhodné pokusy. V prvej fáze technológie aplikujeme do výučby bez dôkladnej prípravy, plánu a vízie. Niekoľko vyučovacích hodín sa zrealizuje v počítačovej miestnosti s cieľom ukázať žiakom zaujímavú aplikáciu. 2. stupeň: staré ciele starými metódami. Na tejto úrovni sa technológie aplikujú do tradičných postupov. Dochádza k určitým inováciám, vylepšeniam, ale nedochádza k zmenám. Napríklad: pôvodné učebnice prepíšeme do elektronickej formy, vytvoríme online kurzy, testy. 3. stupeň: staré ciele novými metódami. Tento stupeň znamená systematické zavedenie nových postupov. Technológie umožňujú použiť také aplikácie, ktoré zlepšujú výsledky výučby. Aktivity v tejto etape sú napríklad- prezentácie formou animácií, vytváranie simulácií rôznych reálnych dejov, budovanie virtuálnej reality, tvorba modelovacích systémov. 4. stupeň: nové ciele novými metódami. Patria tu praktické aplikácie technológií pri riešení rôznych problémových úloh. Hlavným cieľom pri používaní tabletov počas vyučovacej hodiny je aktivizovať žiaka, umožniť mu tvorivo riešiť úlohy a podporovať jeho kreativitu. Mojou skúsenosťou je, že tablet vo výučbe umožnil efektívne rozvíjať tieto oblasti spojené s tvorivosťou žiaka: - schopnosť definovať problém iným spôsobom, - analyzovať vlastné nápady, - prezentovať myšlienky, nápady, návrhy riešení, - chápať vedomosti v kontexte ďalších objektov a javov, - prekonávať prekážky, - prijímať prijateľnú mieru rizika, - chuť zlepšovať sa, osobnostne rásť, - definovať záujmy, - plánovať a organizovať si pracovné činnosti, - dokázať tolerovať chybu, pracovať s chybným riešením a získavať cenné skúsenosti. Best Practice 2 Lucidchart Lucidchart je produktom spoločnosti Lucid Software Inc. Je to online (cloudový) software a má povahu webovej stránky. Pri jeho aplikácií do výučbového procesu nie sú potrebné žiadne inštalačné procesy a stačí sa len zaregistrovať. Registráciou si vytvoríme osobný účet, ku ktorému máme prístup z rôznych PC, tabletov a iných mobilných zariadení. Lucidchart pracuje v rôznych operačných systémoch: Windows, iOS, Linux. Ďalšia výhoda je, že tento produkt pracuje aj v systéme off-line a to v prípade jeho inštalácie ako plugin do prehliadača Google Chrome. V systéme online môžu na jednom projekte pracovať viacerí užívatelia. Verzie Lucidchartu sú: Basic, Pro, Team a Free. Verzia Team je pre vzdelávacie inštitúcie zdarma. Registrácia učiteľov a študentov prebieha prostredníctvom URL adresy. Študenti a učitelia môžu zadarmo využívať aj novú aplikáciu Lucidpress, ktorá slúži k tvorbe interaktívnych dokumentov. Ukážka prostredia pre tvorbu projektov:
Možnosti aplikácie softvéru do výučby: - tvorba vývojových diagramov , - tvorba zapojení Cisco zariadení (simulácie), tvorba počítačových sietí, - tvorba myšlienkových máp, - tvorba pojmových máp, - voľba aktivity: porovnaj a vyznač rozdiely, - zostrojenie strapcového diagramu, - plánovanie time manažmentu, - analýza možností, - rozlíšenie názorov od faktov, - tvorba rodokmeňa. Odporúčame aj naďalej vytvárať príležitosti pre implementáciu IKT do vyučovania. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Miroslava Reľovská |
15. Dátum |
25.11.2020 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
18. Dátum |
25.11.2020 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.2 Pedagogický klub rozvoja IKT gramotností – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia:
Dátum konania stretnutia:
Trvanie stretnutia: od........hod do.........hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |