Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja podnikateľských vedomostí, ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
18.05.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola organizácia Tvorivej dielničky, ktorej zameranie bolo na diskusie a na tvorbu otvoreného priestoru pre nápady a kreativitu členov klubu z oblasti finančnej gramotnosti. Na predmetnú tému sme diskutovali, zdieľali naše OPS a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: tvorivá dielnička, finančná gramotnosť, kreativita, podnikateľské zručnosti. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Úvodná analýza odborných zdrojov. 2. Diskusia. 3. Výmena OPS. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj podnikateľských vedomostí. Program stretnutia: 1. Spoločná diskusia a analýza odborných zdrojov – analýza vecných rysov. 2. Diskusný kruh v rámci tvorivej dielne. 3. Kreatívne písanie. 4. Záver. |
13. Závery a odporúčania: V rámci stretnutia sme zdieľali naše OPS tvorili sme syntézu našich skúseností s vedomosťami z odbornej literatúry. V rámci edukačného procesu sa nám osvedčili metódy demonštračné, ktoré nám umožňujú teoretické vedomosti a prístupy implementovať do každodennej praxe a na autentických príkladoch zo života. Ide teda o prístup, ktorý v sebe kombinuje prvky situačného a autentického učenia sa. Tieto metódy sú primárne založené na pozorovacej činnosti žiakov. Pôsobia na rozvoj pamäte, sú oporou myšlienkovej činnosti žiakov, rozvíjajú poznávacie aktivity, spájajú poznávané skutočnosti s reálnou životnou praxou (prepojenie teoria-prax). Demonštrácia – znamená názorná ukážka predmetu či procesu. Členenie demonštračných metód: · Samostatné pozorovanie predmetov a javov · Predvádzanie predmetov, činností, pokusov, modelov · Demonštrácia statických obrazov (fotky, klasicky obrazový materiál) · Projekcia statická a dynamická (dynamická- video, film) Najjednoduchšou formou demonštračných metód – ilustrácia (schémy, kresby na tabuli, diagramy, obrázky, mapy, tabuľky). Demonštrácia - veľká historická tradícia –J.A.Komenský (Svet v obrazoch, Škola hrou..) Špecifickou formou demonštrácie – exkurzia a ukážka priamej praxe- hospitácia. Metódy praktických činností žiakov súvisia s metódami demonštračnými a nedajú sa od seba jednoznačne oddeliť. Ako dominujúci prameň poznania je u týchto metód – priama vlastná činnosť žiaka.
Členenie praktických metód žiakov: · Didaktické montážne a demontážne práce žiakov (manipulácia s predmetmi, hlavne v predškolskom veku, napr. lego) · Laboratórne práce žiakov – rozvíjajú schopnosť žiakov pozorovať, samostatne uvažovať, upevňovať manuálne schopností, rozvíjať spoluprácu, tím. Laboratórne práce rozdeľujeme na krátkodobé (fyzikálny pokus) a dlhodobé (vypestovanie kvetu). · Aplikačný typ laboratórnej práce (aplikácia osvojenej teórie do praxe, opakovanie a precvičovanie vedomostí a zručností). · Laboratórne práce heuristického charakteru (problémové úlohy, žiaci objavujú riešenia). · Inštruktáže – kombinovaná metóda, zahŕňa v sebe: vysvetlenie, predvedenie, nácvik činností. · Metódy systematickej pracovnej praxe – tieto metódy umožňujú žiakom v podmienkach reálneho života uplatňovať vedomosti a zručnosti, ktoré si osvojili.
Rozborová metóda: často sa spája s metódou práce s textom či metódou demonštračnou. V rámci tejto metódy žiaci predvádzajú analýzu -textových materiálov, správania sa osôb, audiovizuálnych programov, stanovísk k rôznym problémom. Situačné metódy: predmetom analýzy je ucelená reálna situácia z profesijného alebo osobného života. Cieľom je nielen vecný rozbor situácie, ale i rozbor správania aktérov tejto situácie. Situácia môže byť reálna ale vykonštruovaná., v každom prípade, dôveryhodná. Najznámejšie varianty: · Metóda rozboru situácie (analýza životných problémov) · Metóda konfliktnej situácie (rozbor konfliktu, jeho následkov) · Metóda postupného zoznamovania sa s problémom (rozdelenie problému do fázy). Odporúčame vyššie uvedené OPS k implementácii do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
15. Dátum |
18.05.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Jurgovianová Anna |
18. Dátum |
18.05.2022 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2 |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.3. Pedagogický klub rozvoja podnikateľských ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 18.05.2022
Trvanie stretnutia: 14:00 hod do 17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
2. |
PaedDr. Valér Onufer |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
3. |
Mgr. Mária Majerská |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
4. |
Ing. Alžbeta Dubjelová |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
5. |
Mgr. Mariana Regešová |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
6. |
Ľuboš Edelmüller |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
7. |
Mgr. Róbert Mysza |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |