Správa o činnosti pedagogického klubu č. 3 (23. 3. 2022)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola Biela voda, Nad traťou 1342/28 Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub rozvoja podnikateľských vedomostí, ekonomického myslenia a tvorby projektov—prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
23.03.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola prezentácia OPS z oblasti rozvoja podnikateľských vedomostí a ekonomického myslenia. V rámci stretnutia sme zdieľali OPS, diskutovali a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: prezentácia OPS, kooperácia v projekte, diskusia, rozvoj podnikateľských kompetencií. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Analýza odborných zdrojov. 2. Diskusia. 3. Prezentácia OPS. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj podnikateľských vedomostí. Program stretnutia: 1. Analýza odborných zdrojov v skupine—riadené čítanie. 2. Diskusný kruh. 3. Prezentácia OPS – skupinová práca. 4. Záver a tvorba pedagogického odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: V rámci stretnutia sme diskutovali o projektových metódach v rámci ktorých je možné uplatňovať kooperatívne učenie: Znaky kooperatívneho učenia Pozitívna vzájomná závislosť sa dosahuje: spoločným cieľom, vhodne zvolenou odmenou, rozdelením informačných zdrojov, rozdelením rolí v skupine.
Aktívne učenie charakterizujeme participovaním – iniciatívou a tvorivou účasťou žiakov na učebnom procese a jeho obsahu, kooperáciou vyjadrenou interakciou a spoluprácou všetkých účastníkov tohto procesu, tvorivosťou, vyžadovaním divergentného myslenia, tvorivého riešenia problémov, spájaním racionálneho a intuitívneho myslenia a zážitkovým charakterom – je založené na skúsenosti, priamom kontakte s vecami, ľuďmi, prírodou, obsahuje uvedomovanie si vlastného prežívania a jeho reflexiu Aby sme rozvíjali vyššie uvedené vedomosti, zručnosti a kompetencie, zadáme žiakom nasledovné úlohy, ktoré budú riešiť v skupinách. Úlohy sú rovnaké pre všetky skupiny.
OPS Zadané problémové úlohy: 1. Vymenujte hodnoty, ktoré majú byť rešpektované v modernej firme. Výstup a zhodnotenie riešenia úloh č. 1, č. 2, č. 3 (aj z hľadiska kooperácie žiakov): Výstup: Zoznam hodnôt s ich opisom, ktoré majú byť rešpektované v modernej firme 4.0, ktoré napíšu žiaci z jednotlivých skupín ako jeden spoločný výstup na tabuľu a jedna spoločná definícia modernej firmy, na ktorej sa dohodnú všetky skupiny.
OPS 1.Uveďte životné situácie, v ktorých by človek mal vedieť ústne alebo písomne prezentovať vlastné kompetencie. 2. Porozmýšľajte a napíšte tie kompetencie, ktoré zamestnávatelia najčastejšie požadujú od absolventa školy.
Životné situácie, pri ktorých je potrebné vedieť určiť kompetencie: - Na výberovom pohovore; - Pri písaní životopisu; - Pri vyhľadávaní vhodných pracovných pozícií;
Myslím si, že ide o tieto kompetencie: - Samostatnosť v rozhodovaní; - Zodpovednosť za vykonanú prácu; - Vedieť riešiť rôzne problémy, ktoré súvisia s prácou; - Vedieť efektívne komunikovať; - Viesť rozhovor v cudzom jazyku;
Kompetencie predstavujú „spoločný jazyk“ predstaviteľov: - Trhu práce; - Vzdelávacích inštitúcií.
Zamestnávatelia, personalisti, manažéri; - Uchádzači o zamestnanie; - Sprostredkovatelia zamestnania prostredníctvom úradu práce; - Sprostredkovatelia zamestnania prostredníctvom personálnych agentúr; - Kariéroví poradcovia.
Účastníci z oblasti vzdelávania, sú: - Školy; - Záujemci o štúdium; - Študenti, absolventi škôl; - Organizácie ďalšieho vzdelávania; - Záujemci o ďalšie vzdelávanie; - Kariéroví poradcovia.
Kompetencie predstavujú pre účastníkov z obidvoch oblastí spoločne zdieľané informácie. Odporúčame zdieľať OPS a diskutovať o výsledkoch implementácie. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
15. Dátum |
23.03.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
Mgr. Jurgovianová Anna |
18. Dátum |
23.03.2022 |
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola Biela voda,Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2 |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
4.6.3. Pedagogický klub rozvoja podnikateľských ekonomického myslenia a tvorby projektov – prierezové témy |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28,
Trvanie stretnutia: od 14:00 hod do 17:00 hod Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 23.03.2022
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
1. |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
2. |
PaedDr. Valér Onufer |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
3. |
Mgr. Mária Majerská |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
4. |
Ing. Alžbeta Dubjelová |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
5. |
Mgr. Mariana Regešová |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
6. |
Ľuboš Edelmüller |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
7. |
Mgr. Róbert Mysza |
SSŠ , Biela voda 2, KK |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |