Správa o činnosti pedagogického klubu č. 4 (18. 5. 2022)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škola, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
18.5.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Anna Jurgovianová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola tvorba námetov na medzipredmetovú výučbu v oblasti rozvoja finančnej gramotnosti a kľúčových kompetencií. Spoločne sme sa rozprávali o manažmente osobných financií a o metóda, ktoré vedú k rozvoju kritického myslenia. Na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: Dlhy, medzipredmetová výučba, finančná gramotnosť, kritické myslenie. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Analýza odbornej literatúry. 2. Diskusia. 3. Tvorba námetov. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj finančnej gramotnosti. Program stretnutia: 1. Čítanie s porozumením – odborná pedagogická literatúra. 2. Diskusia metódou akvárium 3. Tvorba námetov na OPS – otvorený priestor na návrhy. 4. Záver. |
13. Závery a odporúčania: Pre rozvoj predmetných kompetencií často radi využívame heuristické metódy, kvôli ich medzipredmetovému charakteru. Tiež radi používame projektovú metódu a problémové metódy, medzi ktoré patria aj tzv. veľké problémové metódy, ktorých kľúčovým predstaviteľom sú projekty. Časová dotácia na realizáciu projektu predstavuje 8-50 hodín. Z didaktického hľadiska môžeme projekt definovať ako sériu úloh, ktorých výsledok nie je na začiatku známy. Žiak je v rámci projektovej činnosti zodpovedný za rozhodnutia, ktoré urobí. Realizácia projektovej výučby môže prebiehať vo formálnom, ale aj v neformálnom edukačnom prostredí. V edukačnom procese si najčastejšie vyberáme z dvoch analýz: atomistickú analýzu alebo analýzu z rôznych uhlov pohľadov, holistickú analýzu. Pri aplikácii atomistickej analýzy rozdelíme celok na logické časti a následne posudzujeme každú z častí. Pri analýze holistickej sledujeme celok vždy z určitého hľadiska. Pri rozvíjaní finančnej gramotnosti v predmetnej oblasti sa zameriavame na oba typy analýzy, keďže je dôležité žiakov viesť ku komplexnému mysleniu z bio-psycho-socio hľadiska. Diskutovali sme aj o cieľoch edukácie vo väzbe s implementáciou metódy sprevádzania, založenej na pedagogickom konštruktivizme. Ciele sme zadefinovali následovne: · Rozvoj myšlienkových operácií žiaka, podnikavosť, vyrovnanie sa so záťažou a iné). Zaradenie metódy sprevádzania z koncepčného hľadiska pri rozvoji predmetných kompetencií: Metóda sprevádzania vychádza z koncepcie humanisticko- kreatívnej, ktorej hlavným poslaním je celková kultivácia človeka. Koncepcia prináša nový pohľad na osobnosť človeka, pričom v procese prípravy na povolanie zdôrazňuje potrebu spojiť edukačné úsilie s podporou celej spoločnosti. Odporučenie na overenú aktivitu z tematického celku Dlhy: Dobrá prax: Aktivita je buď skupinová alebo individuálna. Ak ju chcete realizovať viacerí, napíšte na tri malé kúsky papiera tieto slová – dlžoba, úžera, chudoba. Papiere pokrč, zamiešaj a vytiahni iba jeden z nich. Podľa toho, aké slovo si vytiahol, skúste spolu s kamarátmi vytvoriť príbeh o mladom človeku, ktorý sa dostal do problémov. Príbeh sa musí, samozrejme, týkať slova, ktoré ste si vytiaholi. Môžete ho tvoriť postupne, každý za seba jednu vetu, kým sa nerozhodnete, že je ukončený. Súčasťou príbehu by malo byť aj riešenie jej ťažkej situácie, kto jej pomohol a prečo. Podarí sa mládencovi problém vyriešiť? Skúste spolu zodpovedať na tieto otázky: Prečo je pre mnohých ľudí jednoduché sa zadĺžiť? Aké riziká to prináša? Akým spôsobom si môžeme požičať peniaze a na čo všetko? Čo je potrebné si vopred zvážiť a kedy by sme si požičiavať nemali? Čo môžeš urobiť pre to, aby si mal dostatok finančných prostriedkov na svoje základné potreby? Odporúčame pokračovať v zdieľaní námetov na dobrú prax a realizovať medzipredmetovú výučbu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
15. Dátum |
18.5.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
18. Dátum |
|
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 18.5.2022
Trvanie stretnutia: o 14:00 .hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Mgr. Anna Jurgovianová |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Oto Sásik, PhD. |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Gabriela Zavacká |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Bc. Beáta Mráziková |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Adriana Pavlovská |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Jaroslav Jurgovian |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Ing. Patrik Boleš |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |