Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
9.2.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Anna Jurgovianová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola diskusia a pojmotvorné ukotvenie konceptu skupinovej práce a jeho mnohých variácií. Spoločne sme zdieľali naše OPS, diskutovali o najvhodnejších témach skupinovej práce aplikovateľných pri rozvoji finančnej gramotnosti a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: skupinová práca, diskusia, rozvoj finančnej gramotnosti. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Analýza odbornej literatúry. 2. Diskusia. 3. Výmena OPS. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj finančnej gramotnosti. Program stretnutia: 1. Čítanie odbornej literatúry – študijné skupiny. 2. Diskusia – práca s textom – vzájomné učenie. 3. Výmena OPS – aktívne učenie. 4. Záver a tvorba pedagogického odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: V rámci stretnutia sme sa zamerali na metódy skupinovej práce – analýza a následná diskusia. Na túto tému sme vytvorili dva návrhy OPS vhodné pre implementáciu do praxe: Zásady prípravy na pracovný pohovor Na začiatku žiakom pustíme video ukážku na tému Pracovný pohovor: Ako áno, ako nie! natočené v spolupráci s jednou slovenskou personálnou agentúrou. Žiaci na interaktívne materiály reagujú dobre, sú videami zaujatí a viacej si zapamätajú. Video je tiež pre žiakov užitočné, pretože máloktorý žiak z predposledného alebo posledného ročníka má osobnú skúsenosť s pracovným pohovorom už počas navštevovania školy. Videonahrávka má necelých 18 minút a skladá sa zo šiestich častí: 1. Úvod (37 s.). 2.Nesprávny pracovný pohovor. ALEBO AKO NIE! (5 min. 18 s.). 3. Zhodnotenie pohovoru – chyby, ktorých sa uchádzač dopustil (3 min.). 4. Správny pracovný pohovor. ALEBO AKO ÁNO! (5 min. 17 s.). 5. Zhodnotenie pohovoru – tipy, ako úspešne zvládnuť pracovný pohovor (2 min. 57 s.). 6. Najčastejšie kladené otázky (2 min. 20 s.). Učebnice podnikateľského vzdelávania pre učiteľov sú dostupné aj v elektronickej podobe po zaregistrovaní sa na tejto web stránke: http://www.podnikajte.sk/inspiracia/category/podnikatelske-vzdelavanie-ucitelia.xhtml. Video sme v našom prípade našli na DVD nosiči ako príloha k tlačenej verzii učebnice. Použité aktivizujúce metódy v rámci tejto OPS: - motivačné video - motivačná výzva - diskusia Použité pomôcky o PC/notebook pre učiteľa o dataprojektor o biela tabuľa/interaktívna tabuľa o DVD „Pracovný pohovor: Ako áno, ako nie!“ o zošit a písacie potreby na poznámky žiakov o kópie pre žiakov snajčastejšie vyskytujúcimi sa otázkami na pracovnom pohovore Cieľ vyučovacej hodiny Naučiť žiakov dobre sa pripraviť na pracovný pohovor. Príprava vyučovacej hodiny Pred hodinou si skontrolujeme funkčnosť PC/notebookov, dataprojektoru a DVD nosič Prípadová štúdia „Ako ďalej Goldilocks s.r.o?“ Prípadovú štúdiu „Ako ďalej Goldilocks s.r.o?“ sme vytvorili na zákalde práce s odbornou literatúrou. Ide o opis reálnej situácie, v ktorej je majiteľka vlasového salónu nútená reagovať na dôsledky hospodárskej krízy znížením počtu zamestnancov.
Použité aktivizujúce metódy - prípadová štúdia (case study) - diskusia Použité pomôcky o kópie vlastnej prípadovej štúdie pre žiakov o zošiť a písace potreby Cieľ vyučovacej hodiny Žiaci dokážu sformulovať a predniesť pred spolužiakmi vhodné riešenie prípadovej štúdie a obhájiť si svoj návrh. Príprava vyučovacej hodiny Pred hodinou si pripravíme kópie prípadovej štúdie pre dvojice alebo trojice žiakov (podľa počtu žiakov v triede). Odporúčame vyššie uvedené OPS k implementácii do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
15. Dátum |
|
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
18. Dátum |
|
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 9.2.2022
Trvanie stretnutia: o 14:00 .hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Mgr. Anna Jurgovianová |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Oto Sásik, PhD. |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Gabriela Zavacká |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Bc. Beáta Mráziková |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Adriana Pavlovská |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Jaroslav Jurgovian |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Ing. Patrik Boleš |
PN |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |