Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
|
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
23.3.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Anna Jurgovianová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola tvorba OPS v oblasti rozvoja finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní. V rámci stretnutia sme diskutovali, zdieľali naše odborné skúsenosti a na záver stretnutia sme tvorili pedagogické odporúčanie. Kľúčové slová: rozvoj finančnej gramotnosti, tvorba OPS, konštruktivizmus. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Analýza odborných zdrojov. 2. Diskusia. 3. Tvorba OPS. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, pedagogický konštruktivizmus. Program stretnutia: 1. Čítanie s porozumením – analýza vecných rysov. 2. Diskusný kruh. 3. Tvorba OPS – vzájomné učenie sa a skladanie textu. 4. Záver a tvorba pedagogického odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: V rámci stretnutia sme viedli dialóg o možnostiach implementácie pedagogického konštruktivizmu do rozvoja finančnej gramotnosti v rámci pedagogického procesu. Aj v slovenskom vzdelávaní celé storočia prevládal pozitivistický model vzdelávania, ktorý hovorí o vedomostiach – objektívnej realite – existujúcej mimo nášho vnímania. Žiakom by sme podľa tohoto modelu tieto vedomosti odovzdávať a úloha žiaka je vedomosti absorbovať. Alternatívny konštruktivistický model je založený na tom, že žiak aktívne konštruuje a rekonštruuje vlastnú realitu s cieľom dať zmysel svojim skúsenostiam. Nové skúsenosti sú filtrované cez mentálne štruktúry (schémy) a sú zahrnuté do predchádzajúcich vedomostí, presvedčení, koncepcií, predpokladov a želaní. Ak je nová informácia konzistentná s existujúcimi štruktúrami, môže byť do nich zahrnutá – naučená, uložená dlhodobo. Ak nie, môže byť naučená účelovo naspamäť, napr. na test a rýchlo zabudnutá. Konštruktivizmus tiež umožňuje žiakom tvoriť (konštruovať) ich vlastné zmysluplné a koncepčne funkčné prezentovanie vonkajšieho sveta. Učiteľ je inštruktorom, ktorý asistuje žiakom v ich tvorbe pojmovej/kognitívnej mapy. Menší dôraz sa kladie na prednostné štruktúrovanie (vytyčovanie) cieľov, učebných úloh a plánov, ciele sa objavujú až vtedy, keď si to vyžaduje situácia alebo sa vyskytne vhodná príležitosť. Učebné situácie musia byť také, aby žiakov prinútili zapájať sa do nepretržitého výskumu situácií z reálneho života alebo simulovaného prostredia. Aby konštruktivizmus v učení sa žiakov fungoval, treba:
zmysel, porozumenie a interpretáciu učiva, vlastnú interpretáciu textu. Žiak by mal tvoriť vlastné nápady na základe istého výseku vedomostí, napríklad by mal vedieť vytvoriť finančný plán alebo rozpočet domácnosti na mieru.
Konštuktivistické učenie sa je pre mozog žiaka veľmi príjemné. Konštruovanie vlastného chápania učiva je veľmi jedinečné a líši sa od žiaka k žiakovi. Mozog je paralelný procesor, nie sekvenčný. Učiaci sa musí myslieť na jednotlivosti i celok súčasne – musí integrovať vedomosti z jednotlivých tém. Učenie sa je podporované motiváciou, vzrušením z poznania, záujmom. Vedomosti, ktoré žiaci získavajú vlastným aktívnym učením sa, závisia od ich motivácie a cieľov, ale aj od toho, čo z danej témy už vedia a ako to vedia využiť pri učení sa nových vecí. Učenie sa je teda o konceptuálnych zmenách, nielen o získavaní nových informácií. Konceptuálne zmeny sa uskutočnia, keď: Odporúčame vyššie uvedené OPS k implementácii do pedagogického procesu. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
15. Dátum |
23.3.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
18. Dátum |
|
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 23.3.2022
Trvanie stretnutia: o 14:00 .hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Mgr. Anna Jurgovianová |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Oto Sásik, PhD. |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Gabriela Zavacká |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Bc. Beáta Mráziková |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Adriana Pavlovská |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Jaroslav Jurgovian |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Ing. Patrik Boleš |
PN |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
|
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |