Správa o činnosti pedagogického klubu č. 4 (15. 6. 2022)
Správa o činnosti pedagogického klubu
1. Prioritná os |
Vzdelávanie |
2. Špecifický cieľ |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
3. Prijímateľ |
Súkromná spojená škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok, organizačná zložka: Súkromná stredná odborná škola, ul. Biela voda 2, Kežmarok |
4. Názov projektu |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
5. Kód projektu ITMS2014+ |
312011Z055 |
6. Názov pedagogického klubu |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
7. Dátum stretnutia pedagogického klubu |
15.6.2022 |
8. Miesto stretnutia pedagogického klubu |
Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
9. Meno koordinátora pedagogického klubu |
Mgr. Anna Jurgovianová |
10. Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy |
www.ssos-kezmarok.sk |
11. Manažérske zhrnutie: Cieľom stretnutia nášho klubu bola tvorba výstupu z našich stretnutí. Spoločne sme diskutovali o nových poznatkoch, čo sme sa na stretnutiach klubu naučili, o OPS a odbornej literatúre ktorú sme prečítali a na záver stretnutia sme tvorili zhrnutie najdôležitejších vedomostí, ktoré si z klubu odnášame. Kľúčové slová: výstup pedagogického klubu, rozvoj finančnej gramotnosti, diskusia. |
12. Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia: Hlavné body: 1. Brainstorming. 2. Diskusia. 3. Tvorba zhrnutia. 4. Záver. Témy: Prepojenie vzdelávania s praxou, rozvoj finančnej gramotnosti. Program stretnutia: 1. Brainstorming – zdieľanie názorov a vedomostí získaných v klube. 2. Diskusia – lístočková metóda, 3. Spoločná tvorba zhrnutia – tvorivé písanie. 4. Záver a tvorba pedagogického odporúčania. |
13. Závery a odporúčania: Ako metódu a edukačnú stratégiu, ktorá sa nám najviac v rámci pedagogického procesu osvedčila, vnímame problémové vyučovanie. Môžeme ho zaradiť medzi kľúčové induktívne metódy aktívneho učenia sa žiakov– chápeme ho ako učenie sa riešením problémov, projektovo orientované vyučovanie – ako učenie sa prácou na projekte a štúdium a analýzu prípadových štúdií. V praxi používame mnohé rozličné induktívne metódy Napríklad výstupom projektového vyučovania je zvyčajne písomná a/alebo ústna správa, príp. konkrétny materiálny produkt. Prípadová štúdia a riešenie problémových úloh vyžaduje dôkladnú analýzu reálneho alebo hypotetického scenára. Ďalšie vyžadujú odpoveď na otázku alebo splnenie zadanej úlohy. Tak ako sú metódy aktívneho učenia medzi sebou odlišné, tak je aj ich implementácia rôznorodá. Každá z metód má svoju históriu, výskumnú bázu, príručky, zástancov i oponentov a existuje ešte veľa nejasností okolo ich implementácie a dôkazov efektívnosti. POV začína vtedy, keď sú žiaci konfrontovaní s otvorenými, nedokonale štruktúrovanými problémami z reálneho života a prácou v tíme identifikujú, čo musia vyhľadať a naučiť sa, aby mohli problém vyriešiť.
Základné kroky sú: brainstormingu, formulácie myšlienok a prezentácie vedomostí, ktoré o probléme majú, identifikácia toho, čo potrebujú vyhľadať a naučiť sa, špecifikácia plánu postupu riešenia, 3. individuálne štúdium žiakov, zhromažďovanie údajov, informácií, tvorba databáz, atď.,
zentácia toho, kto čím prispel k riešeniu problému. Podpora žiakov v osvojovaní si správnych riešení v oblastí finančnej gramotnotnosti umožní žiakom rozvíjať komunikačnú a argumentačnú schopnosť, čím sa zvyšuje úroveň kritického myslenia, a tiež presvedčenie žiakov o schopnosti využívať matematický aparát nielen v matematike. Pri vhodne organizovanom finančnom vzdelávaní sa zvýši počet žiakov, ktorí sa budú chcieť orientovať na STEM odbory, pretože budú vnímať matematiku ako zaujímavú na bádanie, užitočnú na riešenie rozličných problémov, budú chápať význam matematiky v najširšom slova zmysle. |
14. Vypracoval (meno, priezvisko) |
Mgr. Anna Jurgovianová |
15. Dátum |
15.6.2022 |
16. Podpis |
|
17. Schválil (meno, priezvisko) |
PhDr. Jana Mašlonková, MBA |
18. Dátum |
|
19. Podpis |
Príloha:
Prezenčná listina zo stretnutia pedagogického klubu
Pokyny k vyplneniu Správy o činnosti pedagogického klubu:
Prijímateľ vypracuje správu ku každému stretnutiu pedagogického klubu samostatne. Prílohou správy je prezenčná listina účastníkov stretnutia pedagogického klubu.
- V riadku Prioritná os – Vzdelávanie
- V riadku špecifický cieľ – uvedie sa v zmysle zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len "zmluva o NFP")
- V riadku Prijímateľ - uvedie sa názov prijímateľa podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku
- V riadku Názov projektu - uvedie sa úplný názov projektu podľa zmluvy NFP, nepoužíva sa skrátený názov projektu
- V riadku Kód projektu ITMS2014+ - uvedie sa kód projektu podľa zmluvy NFP
- V riadku Názov pedagogického klubu (ďalej aj „klub“) – uvedie sa názov klubu
- V riadku Dátum stretnutia/zasadnutia klubu - uvedie sa aktuálny dátum stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s dátumom na prezenčnej listine
- V riadku Miesto stretnutia pedagogického klubu - uvedie sa miesto stretnutia daného klubu učiteľov, ktorý je totožný s miestom konania na prezenčnej listine
- V riadku Meno koordinátora pedagogického klubu – uvedie sa celé meno a priezvisko koordinátora klubu
- V riadku Odkaz na webové sídlo zverejnenej správy – uvedie sa odkaz / link na webovú stránku, kde je správa zverejnená
- V riadku Manažérske zhrnutie – uvedú sa kľúčové slová a stručné zhrnutie stretnutia klubu
- V riadku Hlavné body, témy stretnutia, zhrnutie priebehu stretnutia - uvedú sa v bodoch hlavné témy, ktoré boli predmetom stretnutia. Zároveň sa stručne a výstižne popíše priebeh stretnutia klubu
- V riadku Závery o odporúčania – uvedú sa závery a odporúčania k témam, ktoré boli predmetom stretnutia
- V riadku Vypracoval – uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu o činnosti vypracovala
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum vypracovania správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti vypracovala sa vlastnoručne podpíše
- V riadku Schválil - uvedie sa celé meno a priezvisko osoby, ktorá správu schválila (koordinátor klubu/vedúci klubu učiteľov)
- V riadku Dátum – uvedie sa dátum schválenia správy o činnosti
- V riadku Podpis – osoba, ktorá správu o činnosti schválila sa vlastnoručne podpíše.
Príloha správy o činnosti pedagogického klubu
Prioritná os: |
Vzdelávanie |
Špecifický cieľ: |
1.2.1 Zvýšiť kvalitu odborného vzdelávania a prípravy reflektujúc potreby trhu práce |
Prijímateľ: |
Súkromná spojená škola, Biela voda |
Názov projektu: |
Prepojenie vzdelávania s praxou v Súkromnej strednej odbornej škole, Biela voda 2. |
Kód ITMS projektu: |
312011Z055 |
Názov pedagogického klubu: |
Pedagogický klub finančnej gramotnosti v odbornom vzdelávaní – prierezové témy. |
PREZENČNÁ LISTINA
Miesto konania stretnutia: Súkromná spojená škola, Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok
Dátum konania stretnutia: 15.6.2022
Trvanie stretnutia: o 14:00 .hod do17:00 hod
Zoznam účastníkov/členov pedagogického klubu:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |
Mgr. Anna Jurgovianová |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Oto Sásik, PhD. |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Gabriela Zavacká |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Bc. Beáta Mráziková |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Mgr. Adriana Pavlovská |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Jaroslav Jurgovian |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Ing. Patrik Boleš |
SSŠ Biela voda, Nad traťou 1342/28, Kežmarok |
||
Meno prizvaných odborníkov/iných účastníkov, ktorí nie sú členmi pedagogického klubu a podpis/y:
č. |
Meno a priezvisko |
Podpis |
Inštitúcia |